Žatec - Klášterec nad Ohří 27.5.2017

Trasa : Žatec, od hřbitova prokličkování městem, Libočany, Vikletice u v.d.Nechranice, Kadaň, Klášterec nad Ohří, elektárny Prunéřov, elektrárna Tušimice, Nechranice a zpět Žatec cyklotrasou Chmelovelo podél Ohře.
Terén proschlý, pevný, žádná bahna. Počasí nádherné, většinou jasno, přes poledne oblačno, vítr slabý, teplota okolo již příjemných letních 25°C.
Délka trasy 100km, mírná převýšení, nepříjemné úseky po frekventovaných silnicích.

Ohře, km 90,8 - jez mezi Žatcem a Libočany.
Kemp Vikletice, plocha v.d.Nechranice, hráz je vpravo. Kemp už docela obsazený a žije, obžerstvovny otevřené.
Zadní část vodní plochy od Vadkovic, uprostřed chladicí věže elektrárny Tušimice, dále vlevo komín elektráren Prunéřov, na obzoru Krušné hory.
Ohře pod Kadaní.
Kadaň.
Ohře, km 125,8 - hráz v.d. Kadaň.
Cyklotrasa stoupá na hráz po roštech na skále, pěkně udělané.
Zpětný pohled z hráze, občerstvení vodní mlhou, v levém dolním rohu je trochu vidět duha.
Klášterec nad Ohří, hezké městečko, ale hřeben hor na obzoru lemují větrné elektrárny a vypadá to divně.
Zámek Klášterec nad Ohří.
Radnice.
Elektrárna Prunéřov 2.
Konečně odlehlé cesty po mladých smíšených lesích směrem k elektrárně Tušimice.
I mokřady se tu najdou.
Výhled na hřeben Krušných hor.
Příjezd k elektrárně Tušimice.
Tady mě málem přejeli, asi zrovna skončila směna, od parkoviště u vrátnice se vyřítila smečka aut a při odbočování vlevo je protijedoucí cyklista jaksi nezajímal.
Chladicí věže elektrárny Tušimice. Ty dvě, co s nich jde víc páry, vypouštějí kromě úletu mlhy z chlazení i spaliny, komín již není.
Deflektory na konci přepadu přehrady Nechranice. To bych chtěl vidět v akci, přepad je dost dlouhý a je to sešup.
Jiný obrázek nalezený na netu, pohled shora od hráze : http://static.panoramio.com/photos/large/22528766.jpg
Závěrečný pohled na Ohři a Žatec v dálce z cyklotrasy Chmelovelo.